2014. április 18., péntek

Hoztam egy novellát nektek,amit Berecz Emi írt ...
Nekem nagyon tetszik:)                                     

   Földre szállt démon



Egy hatalmas napernyő alatt ülve figyeltem a körülöttem mászkáló tiniket. Egy nyárköszöntő bulin voltam, és bár kedvességből elfogadtam a meghívást, szívesebben köszöntöttem volna ezt az évszakot "otthon" egy hatalmas fagyi kehellyel. Ehelyett itt vagyok egy jégkásával a kezemben. Lassan - nehogy megjelenjen az oly' rettegett agyfagyás - beleittam az imént említett italba. Közben a tekintetem az ajtóra vándorolt, ahol épp belépett a khm... Hogy is hívják az emberek? Fiúm? Gyorsan észrevett és emberhez mérten nagy sebességgel le is ült mellém. Beletúrt az össze-visszaálló, barna hajkoronájába, majd - szintén barna - szemeivel rám nézett.
- Szia! Hogy vagy?
- Nem szeretem túlzottan az ilyen eseményeket, de talán nem alszom el az unalomtól.
- Lesz ez jobb is! - nevetett és megpuszilt.
Viszonzásul csak egy halvány mosolyra tellett. Ez nem meglepő, elvégre nem szeretem. Azt hiszem a magamfajták nem is tudnak szeretni, legalábbis egy embert biztos nem. Szimplán érdekből vagyok vele, és ezt ő is tudja. Ennek ellenére még is szeret. Jaj, te szerelem! Csak fájdalmat okozol szerencsétlen fiú lelkének. Megkedveltettél vele egy démont! Öreg hiba.
- Megyek a haverokhoz, addig próbálj jó lenni! - mondta, majd felállt.
- Mindig úgy beszélsz, mintha te lennél az idősebb. Egyébként mikor voltam én rossz?
- Mindig - szólt vissza sétálás közben.
A saját értékrendem szerint sosem voltam rossz. Vagyis megöltem pár szemét alakot, de minden férget el kell egyszer pusztítani, nem? Unottan az udvar egyik szélén fekvő bárpultra tettem a poharat és elindultam a kijárat felé. Útközben pár alulöltözött, rózsaszín tűsarkúban pompázó lányra lettem figyelmes. Ma már pláza cicáknak nevezik őket, ugye? Látványosan végigmértek, különösen a fekete-kék kombinációjú szoknyámat, majd halkan gúnyolódni kezdtek. Persze az én hallásom mérföldekkel jobb, mint az övék, szóval gyerekjáték volt kihallgatni őket. Egy hirtelen ötlettől vezérelve emberi szemnek láthatatlan gyorsasággal hanyatt borítottam az egyiket, persze úgy, hogy nehogy betörjön a - szerinte csinos - kis fejecskéje. A másik három ijedten lehajolt hozzá, majd a tettest kezdték keresni. Én már messze jártam, úgyhogy erről most lemondhatnak. Amint kiértem az utcára meghallottam az ismerős lépéseket mögöttem. Nem szólaltam meg, amikor mellém ért, még csak rá sem néztem. Ez jel volt arra, hogy ha bármit is akar, szólaljon meg ő először.
- Miért jöttél ki?
- Meguntam. Haza akarok menni! Vagyis vissza hozzátok.
Sóhajtott, majd a kocsijához ment. Én hangtalanul követtem és ugyanígy szálltam be. Egy ideig néztem a tájat, de aztán megunva a csendet - ami nálam elég ritka - feltettem a nemrég megfogalmazódott kérdést.
- Ugye tudod, hogy csak addig maradok veled, amíg a földön kell gubbasztanom?
- Miért ne tudnám? Már az elején elmondtad - mondta felháborodottan.
- De te ennek ellenére is elviselsz.
- Ilyen az emberi természet - indokolt mosolyogva.
- Naiv gyerek vagy.
- NEM VAGYOK GYEREK!
- Jaj, drágám, hidd el, hogy hozzám képest még az ükanyád is gyerek lenne - ma most először mosolyodtam el - még ha csak gúnyosan is - őszintén.
- Csak te vagy egy vén... - innen már nem figyeltem rá, ugyanis a dührohamai alatt elég hülye dolgokat tud mondani.
Visszatértem a tájban való gyönyörködéshez. Az út szélén zöldbe burkolózott fák álltak, ágaikon itt-ott egy-egy madár dalolt. Kicsit távolabb egy rét, tele apró lila virágokkal. Általában nincsenek ínyemre az ilyen szép dolgok, de néha jó ezeket nézve nosztalgiázni. Visszaemlékezni a régi korokra, amikor még sokkal jobban tudtam szórakozni. Viszont mindennek van egy olyan oldala, amit mindent beárnyékol. Ennek a résznek is van. A fák mögül előtűnnek a gyárak hatalmas, füstölgő kéményei, kicsit jobban megnézve még az épület alján fekvő fekete - biztosan mérgező - masszát is láttam. Gratulálok emberiség! Rájöttetek hogyan lehet elrontani a bolygót. Az elmélkedésből felébredve rájöttem, hogy az utazótársam még mindig morog, és egyre kevésbé figyel az útra.
- Hagyd abba zsörtölődést és inkább figyelj az útra!
- Ne használj már olyan lejárt szavakat, hogy zsörtölődés! Amúgy meg figyelek.
Már éppen visszaszóltam volna, hogy egy szó nem tud lejárni, amikor egy kisbusz bejött a mi sávunkba. Mindkét sofőr félre rántotta a kormányt, de már késő volt. A két jármű egymásnak ütközött, miénk fejre állt. Egy ezredmásodpercre minden elsötétült, majd a fél világ vörös lett. A fejemhez kaptam, amiből ömlött a vér, éreztem, hogy pár bordám is eltört. Szép kis karambol volt. Végül is ez lényegtelen, maximum egy perc és rendbe jövök. Oldalra tekintettem és szemmel megvizsgáltam az állítólagos barátomat. Nem esett komoly baja, csak a keze volt egy kicsit kicsavarodva. Úgy látszik felfogtam az esés nagy részét. Rám nézett és fájdalmasan elmosolyodott.
- Jól vagy?
Nem láttam értelmét, hogy válaszoljak



Lia

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése